Sunday, November 23, 2008

Esimene t2isp2ev

Siin siis natuke pilte minu esimesest turistip2evast.

See on siis minu hostel.Oi, aga see on ju Colosseum. Polegi teine nii kolossaalne ega midagi.


V6i siiski...
Siin siis yks restaureeritud osa Colosseumi p6randast. Ja kas te teadsite, et kui gladiaator oli n2iliselt surnud, siis igaks juhuks prooviti kuuma terasoraga ikka j2rgi, et ega ta ei teeskle.

Ja igal pool on t2iega tsillivaid kiisusid.

Nyyd ma tean, mis tunne Russel Croweil oli. Eeldusel muidugi, et ta kuskil 8 meetrit k6rge on.
Mis see on? Pyramiid Roomas?
Ei, lihtsalt Colosseum vajas yhel hetkel tugevdamist.
Selle konstruktsiooni seest k6rgusid siis vajadusel m2edki, v6i misiganes muu, et vaatem2ng suursugusemaks teha.
Ei see gladiaatori elu oli ikka yks lust ja lillepidu...

Viimane pilk ColosseumileJa esimene pilk Palatinole, mis oli siis Rooma sinivereliste elupaik.
Ja esimene pilk ka Rooma Foorumile(v6i v2hemasti sellele, mis t2naseks j2rgi on j22nud)
Ja siin siis keiser Augustese privaatruumid. Khmm.
Ja j2lle kiisu.

Veidi parem(ehkki viltune) vaade Foorumile.
Ja mis see on? Ehitusprygi? Oo ei, hoopis hindamatu v22rtusega arheoloogilised leiud. Tsillivad siin niisama.
Rooma ehituskunsti sisu on ise2ranis p6nev. Nagu eestlasedki juba vanasti ytlesid: Seest siiru-viiruline, pealt kullakarvaline.
Viimane pilk Palatinole. Kusjuures v2idetavalt l6i oma kodu siia juba Aeneas, kes oli siis too viimane Trooja elanik, kes p22ses ja l6i Rooma.
Ja kuna Roomas on nii palju kirikuid, siis on ju ka t2itsa loogiline, et yks neist on Luca nimeline:)
See on siis Itaallaste au ja rahvuslik uhkus: Tundmatu s6duri haud.(Heh ja mina veel arvasin, et 2kki tead on selleks hoopis pitsa)
Vabadus
Yhtsus.
Savisaar, eat your heart out! Sest see on Rooma linnapea crib.
Ja see on siis k6ik, mis kunagi oh-kui-v6imsast Circus Maximusest j2rgi on.
Sellega siis l6ppeski minu esimene turistip2ev. Pilte teise p2eva kohta, kus ma v6tsin ette purskkaevud ja leidsin t2iesti imelise pargi, saate ka m6ne p2eva jooksul n2ha. Praeguseks on aga minu selja taga juba p2ris kena arvutisse soovijate j2rjekord ning yhtlasi aeg paras, et taas sammud Rooma avaruste poole seada.
K6ike head ja olge tublid seal oma lumega ning 2rge kylmetage! (Lohutuseks v6in 8elda, et siingi on juba p2ris jahe)
Signore Uku










No comments: